فضای دیجیتال و دنیای فن آوری رایانه ای نقش محوری در نوآوری و بهبود فعالیت ها بر عهده دارند. کارگروه مرتبط با این حوزه به منظور جذب و همکاری با نیروهای خلاق در این رشته شکل گرفته است.
دیر زمانی است که بازی و شادی بعنوان عناصر محوری در آموزشی مطرح شده اند. این پروژه به منظور رسیدن به یک سناریوی جذاب و خلاقانه در طراحی و ایجاد بازی های فکری باشد تعریف شده است.
در فضای امروز جهان که رویکرد به معرفی توانمندی های بانوان بعنوان یک روند شناخته می شود. معرفی یک شخصیت زن اسطوره ای با تمامی خصوصیاتش می تواند برای مخاطبان جذاب و لذت بخش باشد.
ویژگی اصلی جغرافیا، تصویری بودن آن است. و شاهنامه کتابی است سراسر تصویر سازی شده، پروژۀ کتاب جغرافیایی تطبیقی به منظور تحقق عینی این هدف یعنی تجلی تصویری مکانهای شاهنامه تعریف شده است.
قدمت 1100 ساله متن شاهنامه و پیچیدگی های کلامی حکیم، خوانش آنرا برای هر مخاطبی دلهره آور می سازد. رسیدن به یک روش و متد خوانش شاهنامه که بر این چالش ها فائق آید، هدف این پروژه می باشد.
پازل ها از جمله فعالیت های فکری و لذت بخشی هستند که از دیرباز مورد علاقۀ افراد در سنین مختلف می باشند. تولید و طراحی پازل هایی با رویکرد شخصیت های شاهنامه می تواند برای مخاطبان جذاب باشد.
شاهنامه را نمی توان در یک کتاب جای داد. این باوری بود که همواره ذهن ما را به خود مشغول می ساخت. در نهایت به کتابی رسیدیم که دیگر تنها یک کتاب نیست. تلفیقی از تعامل متن و صوت است.
همیشه شخصیت های منفی جذابیت و کشش خاصی داشته اند. حال اگر این شخصیت منفی برادر زاده ضحاک و هیولایی خوف انگیز باشد. این پروژه برای معرفی این شخصیت اسطوره ای تعریف شده است.
معرفی و شناساندن شخصیت های شاهنامه، گامی اساسی درجهت آشنایی با شاهنامه است. بازی جادوی شاهنامه 78 شخصیت اصلی شاهنامه را به منظور آشنایی مخاطبان در قالب یک بازی معرفی می نماید.
انتشارات پگاه دانش در ابتدای سال 1402 با حمایت و همراهی از علاقمندان به حوزه ادب و فرهنگ و شاهنامه تاسیس گردید.
آدرس:
ایران ، تهران ، بلوار ارتش ، خیابان ولی عصر ، کامبیز شرقی ، پلاک ۷